Nasz zespół

Kim jesteśmy?

Wolną Szkołę Demokratyczną na Ursynowie

prowadzi Fundacja Wolna Szkoła.

Zarząd Fundacji:

  • Dominik Granada, prezes
  • Kacper Woźniak, wiceprezes
  • Tomasz Wrzosek, członek zarządu

Rada Programowa:

  • Margo Bruins, De Ruimte Democratic School z Holandii.
  • Emilia Kulpa-Nowak
  • Magda Strzałkowska
  • Paulina Szeromska
  • Marcin Żelazek
Poznaj nas
Nasz zespół

Poznaj nas

Opiekunowie grupy szkolnej

Ania Chrzanowska

Ania Chrzanowska

opiekuje się młodszą grupą szkolną (od 1. do 4. klasy), prowadzi zajęcia wczesnoszkolne

Jestem psycholożką, absolwentką psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, dwuletniego studium psychoterapii i rocznego studium rozwiązywania konfliktów w Instytucie Psychologii Procesu.

Dowiedz się więcej

Pracowałam w Ośrodku Wczesnej Interwencji jako terapeutka z dziećmi, które miały trudności rozwojowe. Równolegle, jako wolontariuszka, asystowałam w zajęciach hipoterapii w fundacji ‘Hej Koniku’. Przez sześć lat pracowałam w przedszkolu. W pracy z dziećmi, fascynuje mnie ich ciekawość świata i wytrwałość w dążeniu do celu, dlatego z przyjemnością przyglądam się ich działaniom, wspieram je i staram się nie przeszkadzać. W Wolnej Szkole opiekuję się grupą najmłodszych dzieci szkolnych. Lubię prowadzić zajęcia z dramy. Małe dzieci mają łatwość wcielania się w różne role – w ten sposób kontaktują się ze swoimi emocjami i potrzebami, uczą się ról społecznych, poznają otaczający je świat i siebie. Drama umożliwia poszukiwanie własnych rozwiązań i dokonywanie wyborów. Jest okazją do odreagowania, w bezpieczny sposób, trudnych emocji i umożliwia zaspokajanie ważnych potrzeb. Dzielę się z dziećmi moją miłością do literatury, wspólnie tworzymy ilustracje do przeczytanych książek, lub sami coś piszemy. Biorę udział z dziećmi w aktywnościach ruchowych na świeżym powietrzu; gramy w podchody, berka, klasy i inne, zapomniane już często, gry podwórkowe. Obserwujemy przyrodę. Jeżdżę z dziećmi konno, razem gotujemy, pomagam w uprawie warzyw w naszym ogrodzie. Jestem też odpowiedzialna za “Krąg Finansowy” – grupę dorosłych i dzieci zarządzającą budżetem partycypacyjnym w szkole.

Tomek Wrzosek

Tomek Wrzosek

członek zarządu, opiekuje się młodszą grupą szkolną (od 1 do 4 klasy), prowadzi zajęcia matematyczno-informatyczne

Z wykształcenia jestem architektem i urbanistą. Moje marzenia i plany związałem jednak z pracą z dziećmi. Od sześciu lat aktywnie towarzyszę im w codziennym życiu. Moją pasją są wędrówki, wyprawy górskie, wspinanie oraz fotografia.

Dowiedz się więcej

Na co dzień zapraszam dzieci do doświadczania tego, co wokół nich. Do otwartości na świat i naturę – w Wolnej Szkole, i poza nią, można mnie spotkać chodzącego na bosaka. W pracy z dziećmi cenię szczerość i wspólne dochodzenie do potrzeb. Bardzo ważny jest dla mnie proces tworzenia relacji, budowania się grupy oraz wzajemne uczenie się siebie. Świat emocji dziecka jest dla mnie jedną z najważniejszych rzeczy, na którą zwracam uwagę w pracy. W Wolnej Szkole  organizuję wyjazdy szkolne (np. nad Biebrzę, w góry) oraz prowadzę zajęcia z informatyki. Pomagałem dzieciom w budowie placu zabaw i w organizacji szkolnych sklepików. Widziałem, jak w trakcie tych działań dzieci uczą się nie tylko konstruowania, ale też matematyki, współpracy i planowania. Na co dzień jestem tatą Tomka i Toli, którzy często towarzyszą mi wraz z żoną w szkolnych wyprawach.

Magda Wojtaś

Magda Wojtaś

tutorka, prowadzi zajęcia humanistyczne

Jestem humanistką, trenerką oraz miłośniczką wanilii i cynamonu. Przez większość swojego życia związana byłam z mediami: przygotowywałam, redagowałam i wydawałam materiały pisane i filmowe.

Dowiedz się więcej

Szkoliłam nauczycieli i uczniów, potem trafiłam do Wolnej Szkoły. Przekazuję tu swoje umiejętności, ale też bardzo dużo sama się uczę. Próbuję wiązać pracę z osobistym doświadczeniem mamy trojga dzieci, uczących się poza szkołą już od lat. Nieustannie ciekawi mnie, jak działa na człowieka środowisko, inni ludzie i to, co ze sobą niosą: doświadczenia i obserwowanie świata. W szkole prowadzę zajęcia tutorskie czyli uczę o tym, jak się uczyć. Pokazuję mnemotechniki, sposoby szukania informacji, razem z uczniami robimy comiesięczne “konferencje naukowe”, podczas których każdy może pokazać coś czego się dowiedział, lub nauczył. Pomagam uczniom przygotować się do egzaminów pokazując jak one wyglądają i czego mogą się na nich spodziewać. Koordynuję działania typowo szkolne dla grupy najmłodszych dzieci oraz prowadzę zajęcia z języka polskiego dla starszych klas. Lubię działania interdyscyplinarne, łączenie nauk humanistycznych ze ścisłymi i z nowymi technologiami. Zawsze mam gotowe propozycje dla dzieci, wykorzystujące jakąś ciekawą pomoc dydaktyczną, lub tajemniczy przedmiot przywieziony ze strychu. Jestem koneserem fatalnych polskich filmów oraz amatorskiego street artu. A w torebce mam zawsze kilka zaskakujących (mnie) gadżetów do szybkiej akcji „zróbmy coś”.

Gosia Kucharczyk

Gosia Kucharczyk

opiekuje się najstarszą grupą szkolną (od 5 klasy)

Jestem certyfikowaną trenerką MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction). Jestem również pedagożką, trenerką umiejętności społecznych. Specjalizuję się w szkoleniach z tematów dotyczących uzależnień, przemocy, edukacji seksualnej, radzenia sobie ze stresem, relaksacji, integracji itp.

Dowiedz się więcej

Przez wiele lat pracowałam (nadal współpracuję) w organizacjach pomocowych i pozarządowych dla dzieci i młodzieży ze środowisk marginalizowanych. Prowadzę grupy wsparcia oraz warsztaty z zakresu uważności (mindfulness) m.in.: dla osób, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową. Jestem współautorką Poradnika dla gimnazjalistów dotyczącego przemocy domowej. W Wolnej Szkole opiekuje się grupą najstarszą, z klas 5+. Praca tutaj jest moim spełnieniem marzeń o bezpiecznym, rozwojowym i sprawiedliwym miejscu do nauki i do doświadczania. Miejscem, w którym każdy może być sobą.

Kasia Bakuła

Kasia Bakuła

opiekuje się najmłodszymi dziećmi

Pracuję w Wolnej Szkole od 2017 roku. Wcześniej moje życie zajmowały głównie studia (dużo pedagogiki, trochę slawistyki) i harcerstwo (w którym ciągle działam na tyle, na ile mogę).

Dowiedz się więcej

Jestem miłośniczką lasu – jak ostatnio obliczyłam, spędziłam w nim co najmniej półtora roku z całego mojego życia. Lubię też koty (tak bardzo, że jednego mam na skórze) oraz własne żarty, które poza mną bawią tylko koneserów. Dużo myślę o podróżach i filmach, które zobaczyłam lub chcę zobaczyć. Mam wypracowany codzienny harmonogram zajęć z dziećmi. Zakłada on dużo swobody, ale też stałość proponowanych rodzajów aktywności. To co się nie zmienia, to że dużo z dziećmi rozmawiam i czytam im książki. Staram się tworzyć warunki do tego, by dzieci mogły uczyć się umiejętności manualnych potrzebnych później do pisania – malujemy, lepimy, korzystamy z pracowni technicznej. Codzienne tworzę improwizowane przedstawienia teatralne. Wspólnie wymyślamy podkład muzyczny, dialogi, scenariusz, scenografię i kostiumy. Zdarza się, że podobny scenariusz odgrywany jest przez kilka dni a czasem codziennie wystawiamy co innego. Prowadzę z dziećmi różne projekty badawcze takie jak: “pociągi”, “woda” i “aparaty fotograficzne”, w których dzieci same przechodzą proces od zaciekawienia i stawiania hipotez poprzez eksperymenty i obserwacje do publikacji wyników.

Anna Janiec

Anna Janiec

mentor w najstarszej grupie szkolnej (od 5 klasy)

Nazywam się Anna Janiec – ale przyjaciele, współpracownicy i znajome dzieciaki mówią mi „Anari”. Od zawsze pociągały mnie kontakty z ludźmi, zgłębianie naszej natury, filozoficzne rozmowy i szeroko rozumiane bycie razem. Studia psychologiczne na Uniwersytecie Warszawskim to tylko jeden z przystanków na tej drodze.

Dowiedz się więcej

Wiele lat poświęciłam na własny rozwój. Wraz z grupą pasjonatów zakładałam Stowarzyszenie Ineida, którego celem było szerzenie i studiowanie innowacyjnej edukacji. Tworzyłam nowoczesne programy dla szkół, uczyłam gry w szachy. Kilkuletnie doświadczenie pracy w wolnych szkołach nauczyło mnie zaufania do dzieci i ich samodzielnych wyborów. Pokazało mi wiele ścieżek wspierania ich w realizacji marzeń i w przechodzeniu prób charakteru. Wolność i współdziałanie postrzegam jako wyzwanie i dar jednocześnie. Chcę go dalej zgłębiać i dzielić się nim. Swoją pracę opieram na budowaniu relacji, zaufania i autentyczności. W Wolnej Szkole jestem mentorem grupy 5+, uczę się też historii z dzieciakami klas 4 i 5, głównie metodą gier fabularnych. Moje prywatne zainteresowania to, między innymi, wędrówki piesze, czytanie, kamienie ozdobne, komiksy i różnice kulturowe w nich zawarte, gry planszowe, rpg, komputerowe. Jednak za najważniejszą z moich pasji uważam odkrywanie, co znaczy być sobą!

Dominik Granada

Dominik Granada

Prezes zarządu, opiekuje się najstarszą grupą szkolną (od 5 klasy)

Jestem absolwentem 2 SLO w Warszawie, ukończyłem Wydział Historyczny Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2013 r. zarządzam projektem Wolnej Szkoły. Chciałbym stworzyć taką przestrzeń dla dzieci, w której będą mogły rozwijać się w duchu edukacji demokratycznej.

Dowiedz się więcej

Staram się robić wszystko, co niezbędne, aby Wolna Szkoła istniała i rozwijała się razem ze swoją społecznością. Jestem przekonany, że kluczową rolę w procesie uczenia się odgrywają szczere i empatyczne relacje między członkami społeczności. One pozwalają nam budować miejsce, w którym dzieci znajdują swoją własną drogę. W szkole lubię z dziećmi projektować gry i programować. Umiem pokazać jak wykorzystywać sprzęt komputerowy do szukania wiedzy, pokazuję jak działają narzędzia takie jak np.:Khan Academy, Superkids, Scratch. Prowadzę spotkania społeczności szkolnej i kręgów naprawczych. Uczę innych tej umiejętności.  Jestem ojcem trójki dzieci, z których dwoje współtworzy naszą szkołę od początku jej istnienia, a trzecie z pewnością dołączy, jak tylko zacznie mówić .

Tomasz Chodor Chodorowski

Tomasz Chodor Chodorowski

mentor grupy 5 plus

Ukończyłem pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą na uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. To właśnie w czasach akademickich spotkałem się z ideą edukacji demokratycznej i wolnościowej. Zafascynowany tym nurtem pedagogiki, na pierwszym roku rozpocząłem współpracę z jedną z pierwszych szkół demokratycznych w Polsce i w Poznaniu – w Trampolinie.

Dowiedz się więcej

Równolegle angażowałem się w oddolny Kolektyw Edukacyjny zrzeszający pedagogów, psychologów oraz streetworkerów – ludzi chcących zmian w oświacie i wychowaniu. Spotkania i działania Kolektywu zaowocowały stworzeniem leśnej szkoły w Dymaczewie pod Poznaniem, działającej i prowadzonej przez moich przyjaciół do dzisiaj. Chwilowy rezydent słynnego Kaczego Bagna – Miejsca Inicjatyw Pozytywnych w Kurzętniku. Tam angażowałem się w pracę z dziećmi i młodzieżą ze szkół i ośrodków głównie publicznych, zarażając pasją i szukając relacji z podopiecznymi m.in. poprzez warsztaty gry na afrykańskich bębnach djembe, ucząc sztuki cyrkowej, tańca z ogniem, a także poprzez elementy teatru i dramy. W innym czasie i w innym miejscu, ale wciąż z dziećmi – także instruktor wspinaczki sportowej.   Na co dzień zapalony wspinacz i hobbystycznie DJ wyrażający się poprzez muzykę afrykańską i latynoską z mocnym elektronicznym basem. Lubię tańczyć, rozmawiać o polityce i marzyć o rozmaitych szczytach górskich.    Wierzę, że edukacja demokratyczna jest rewolucją i realnym działaniem, by zmieniać świat na lepsze. 

Zajęcia i Warsztaty

Barbara Izydorczyk

Barbara Izydorczyk

prowadzi zajęcia z nauk ścisłych

Ukończyłam Politechnikę Warszawską oraz Podyplomowe Studium Pedagogiczne. Wiele lat pracowałam w szkole państwowej, a od 2015 spełniam się w Wolnej Szkole. Moją pasją jest edukacja.

Dowiedz się więcej

Lubię dzielić się wiedzą, szukać nowinek naukowych i przekazywać je młodym ludziom w sposób ciekawy i zrozumiały. Uczę dzieci zadawania pytań: „dlaczego tak się dzieje?”. To rozbudza ciekawość i wciąga w interesujący świat. Lubię rozmowy z dziećmi, lubię poznawać ich świat. Bardzo dużo się od nich uczę. Ciągle… Na każde zajęcia przychodzę z przygotowanymi kilkoma tematami, żeby być gotową na potrzeby dzieci. Czasem okazuje się, że w trakcie zajęć przechodzimy od zjawisk magnetycznych, przez grawitację, różne rodzaje silników do teorii Wielkiego Wybuchu.

Łukasz Mizeracki

Łukasz Mizeracki

prowadzi zajęcia z geografii

Ukończyłem psychologię i geologię na Uniwersytecie Warszawskim w ramach Kolegium MISMaP. Od zawsze byłem interdyscyplinarny i tak jest do dziś. Interesuje mnie wiele rzeczy, a z zawodu jestem odkrywcą, szeroko rozumianym edukatorem i wędrowcem.

Dowiedz się więcej

Moja przygoda w pracy z dziećmi zaczęła się od obozów survivalowo-motywacyjnych w Fundacji Marka Kamińskiego. Spodobało mi się to, że mogę dzielić się z młodymi ludźmi swoimi pasjami i wiedzą, ale też otrzymać wiele od nich. Od tego czasu pracuję regularnie jako wychowawca na obozach ekologicznych, artystycznych, prowadzę warsztaty profilaktyczne. W Wolnej Szkole uczę geografii. Podczas zajęć staram się pokazać dzieciom złożoność i różnorodność świata, wyjaśnić go nieco i zachęcić je do własnych poszukiwań. Bardzo dużą przyjemność sprawia mi przekazywanie wiedzy i umiejętności, niezależnie od tego czy uczę dzieci matematyki czy seniorów podstawowej obsługi komputera. Moi bliscy mówią, że mógłbym i chciałbym robić warsztaty ze wszystkiego, nawet obierania ziemniaków. Kocham naturę. Często w niej znikam. Zdarza mi się zaprosić na łono przyrody innych podczas warsztatów z uważności w przyrodzie. Lubię podróżować, zwłaszcza pieszo i po nieznanych szlakach. Swoją potrzebę przemieszczania się zaspokajam pracując przez kilka miesięcy w roku jako pilot wycieczek i przewodnik.

Miriam Sadowska

Miriam Sadowska

prowadzi zajęcia z języka angielskiego

Ukończyłam historię sztuki oraz filologię włoską na Uniwersytecie w Bristolu, w Wielkiej Brytanii. Posiadam różnorodne doświadczenia związane z pracą przy projektach artystycznych, edukacyjnych oraz społecznych zebrane w różnych miejscach na świecie.

Dowiedz się więcej

Ważnym elementem zajęć jest dla mnie jakość relacji międzyludzkich oraz współpraca, podczas której wszyscy się rozwijają oraz świetnie się bawią! Lubię podrzucać młodym ludziom tematy związane ze sztuką, historią świata, literaturą, poezją oraz tym, co się obecnie dzieje na świecie i o czym warto rozmawiać. Ciekawi mnie ich punkt widzenia i zależy mi na tym, żeby nasze konwersacje po angielsku toczyły się wokół tematów, które ich angażują i pobudzają do rozwoju. Poza tym kocham śpiewać, eksperymentować w kuchni oraz kręcić krótkie filmy. Interesują mnie działania, które wyzwalają energię potrzebną do nauki oraz stwarzają przestrzeń na możliwość współdziałania, które rodzi poczucie przynależności.

Marta Woźniak

Marta Woźniak

prowadzi zajęcia rękodzielnicze

Jestem absolwentką kulturoznawstwa i animacji kultury w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Współtworzę projekt „Muchy Samochwały”, w ramach którego prowadzę warsztaty artystyczne, spotkania wokół książek dla dzieci, kreatywne urodziny i „Bajkowiska”.

Dowiedz się więcej

Współpracowałam z Instytutem Teatralnym, Wydawnictwem Dwie Siostry, Sztukarnią, Atelier Foksal, Teatrem Węgajty i Stowarzyszeniem Teatralnym Remus. Jestem instruktorką rękodzieła artystycznego, tworzę ceramikę dekoracyjną i użytkową. Prowadzę pracownię ceramiczną w ramach Aktywnego Domu Alternatywnego, współtworzę Autonomiczną Przestrzeń Edukacyjną. W Wolnej Szkole działam z dziećmi warsztatowo: projektujemy, konstruujemy, lepimy z gliny i śpiewamy piosenki. Gram na akordeonie, śpiewam, ćwiczę jogę i tajski boks. Po mieście poruszam się na rowerze, a po świecie kamperem.

Barbara Miszczak

Barbara Miszczak

prowadzi zajęcia z języka niemieckiego

Jestem absolwentką germanistyki na Uniwersytecie Ludwika-Maxymiliana w Monachium, od ponad 20 lat związaną z Instytutem Goethego i Instytutem Austriackim w Warszawie, gdzie prowadzę zajęcia na różnych poziomach.

Dowiedz się więcej

Przekazywanie wiedzy i rozbudzanie zainteresowania językiem niemieckim oraz kulturą krajów niemieckojęzycznych sprawia mi ogromną satysfakcję. Dużą wagę przywiązuję do rozwijania umiejętności komunikowania się w języku niemieckim. Dążę do tego, by na moich zajęciach panowała przyjazna atmosfera, sprzyjająca kreatywności oraz swobodnemu wyrażaniu myśli i pomysłów, a nauka była dla młodych ludzi przyjemnością.

Łukasz Knap

Łukasz Knap

tutor storytellingu i kreatywnego pisania

Jestem tutorem storytellingu i kreatywnego pisania. Pomagam dzieciakom przelewać myśli na papier i wyrażać siebie poprzez tworzenie opowieści.

Dowiedz się więcej

Jestem też anglistą i wychowawcą klasy w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 1 “SOS”, lektorem w szkołach językowych i trenerem edukacji. Można mnie znaleźć online, na Instagramie, gdzie publikuję swoje “wiersze z odzysku” (blackout poetry) i zdjęcia robione telefonem. Nie można mnie natomiast znaleźć w miejscach, które nie podają kawy.

Alicja Dołkin-Lewko

Alicja Dołkin-Lewko

prowadzi zajęcia z biologii

Jestem absolwentką Wydziału Leśnego SGGW w Warszawie. Na co dzień badam naturę roślin oraz uprawiam je w domowym zaciszu. Oprócz tego intensywnie się wspinam, maluję i podróżuję.

Piotr Celiński

Piotr Celiński

prowadzi zajęcia z informatyki

W Wolnej Szkole pokazuję uczniom jak wykorzystać narzędzia informatyczne w zabawie czy tworzeniu projektów. Chętnych wprowadzam w świat programowania. Majsterkowiczom pomagam składać ich własne komputery.

Dowiedz się więcej

Ukończyłem Wydział Elektroniki i Technik  Informacyjnych na Politechnice Warszawskiej. Mam za sobą zimowanie w Polskiej Stacji Polarnej na Svalbardzie. Przeszedłem sporą część polskich, ukraińskich i rumuńskich Karpat. Pracuję na Uniwersytecie Warszawskim, zajmuję się badaniami z zakresu Big Data. Prowadzę zajęcia ze studentami. Kiedyś dużo podróżowałem i fotografowałem, teraz tylko trochę bawię się multimediami. Mój syn Rafał jest uczniem Wolnej Szkoły.

Janusz Szewczyk

Janusz Szewczyk

prowadzi zajęcia indywidualne

Jestem nauczycielem i terapeutą pedagogicznym z dużym doświadczeniem. W Wolnej Szkole prowadzę zajęcia indywidualne. Pomagam zdobywać umiejętności przydatne w uczeniu się. Uczę m. in. techniki czytania, ortografii, logicznego myślenia, liczenia itp. dzieci w różnym wieku.

Dowiedz się więcej

Lubię uczyć. To moja pasja. Nadal poszukuję nowych metod. Jestem też certyfikowanym trenerem biznesu. Prowadzę szkolenia o tematyce związanej z moim doświadczeniem sprzedażowym.

Zarząd i Administracja

Dominik Granada

Dominik Granada

Prezes zarządu, opiekuje się najstarszą grupą szkolną (od 5 klasy)

Jestem absolwentem 2 SLO w Warszawie, ukończyłem Wydział Historyczny Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2013 r. zarządzam projektem Wolnej Szkoły. Chciałbym stworzyć taką przestrzeń dla dzieci, w której będą mogły rozwijać się w duchu edukacji demokratycznej.

Dowiedz się więcej

Staram się robić wszystko, co niezbędne, aby Wolna Szkoła istniała i rozwijała się razem ze swoją społecznością. Jestem przekonany, że kluczową rolę w procesie uczenia się odgrywają szczere i empatyczne relacje między członkami społeczności. One pozwalają nam budować miejsce, w którym dzieci znajdują swoją własną drogę. W szkole lubię z dziećmi projektować gry i programować. Umiem pokazać jak wykorzystywać sprzęt komputerowy do szukania wiedzy, pokazuję jak działają narzędzia takie jak np.:Khan Academy, Superkids, Scratch. Prowadzę spotkania społeczności szkolnej i kręgów naprawczych. Uczę innych tej umiejętności.  Jestem ojcem trójki dzieci, z których dwoje współtworzy naszą szkołę od początku jej istnienia, a trzecie z pewnością dołączy, jak tylko zacznie mówić .

Kacper Woźniak

Kacper Woźniak

Wiceprezes zarządu

Jestem absolwentem 2 SLO, magistrem psychologii. Skończyłem studia trenerskie a także szkolenie u Lilian Katz z prowadzenia zajęć metodą projektów badawczych. Praca z dziećmi od zawsze jest moją pasją, już jako licealista uczyłem przedszkolaki języka angielskiego.

Dowiedz się więcej

Tomek Wrzosek

Tomek Wrzosek

członek zarządu, opiekuje się młodszą grupą szkolną (od 1 do 4 klasy)

Z wykształcenia jestem architektem i urbanistą. Moje marzenia i plany związałem jednak z pracą z dziećmi. Od sześciu lat aktywnie towarzyszę im w codziennym życiu. Moją pasją są wędrówki, wyprawy górskie, wspinanie oraz fotografia.

Dowiedz się więcej

Na co dzień zapraszam dzieci do doświadczania tego, co wokół nich. Do otwartości na świat i naturę – w Wolnej Szkole, i poza nią, można mnie spotkać chodzącego na bosaka. W pracy z dziećmi cenię szczerość i wspólne dochodzenie do potrzeb. Bardzo ważny jest dla mnie proces tworzenia relacji, budowania się grupy oraz wzajemne uczenie się siebie. Świat emocji dziecka jest dla mnie jedną z najważniejszych rzeczy, na którą zwracam uwagę w pracy. W Wolnej Szkole  organizuję wyjazdy szkolne (np. nad Biebrzę, w góry) oraz prowadzę zajęcia z informatyki. Pomagałem dzieciom w budowie placu zabaw i w organizacji szkolnych sklepików. Widziałem, jak w trakcie tych działań dzieci uczą się nie tylko konstruowania, ale też matematyki, współpracy i planowania. Na co dzień jestem tatą Tomka i Toli, którzy często towarzyszą mi wraz z żoną w szkolnych wyprawach.

Joanna Zgarzańska

Joanna Zgarzańska

Kierowniczka Administracji

Jestem absolwentką Liceum Ekonomicznego oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przez wiele lat związana byłam z praca w administracji na uczelni wyższej. W Wolnej Szkole zajmuje się sprawami organizacyjno-administracyjnymi. Prywatnie mama dwóch córek, pasjonatka koncertów rockowych, przyrody, a także wycieczek pieszych i rowerowych.

lat istnienia

Zajęcia dodatkowe

uczniów

opiekunów i mentorów

Masz pytania?

Fundacja Wolna Szkoła

• Kontakt
Telefon: 22 643 24 81, 509 725 604
poniedziałek-piątek od 8:00 do 16:00
e-mail: kontakt@wolnaszkola.org.pl

• Adres
ul. Pelikanów 23/25
02-843 Warszawa