Lokalizacja Pelikanów 23/25 zamknięta do zakończenia prac modernizacyjnych

Lokalizacja Pelikanów 23/25 zamknięta do zakończenia prac modernizacyjnych

Lokalizacja Pelikanów 23/25 zamknięta do zakończenia prac modernizacyjnych

Jak to działa – najmłodsi

Wolna Szkoła przeniosła się na czas zamknięcia szkół do internetu 🙂 Wspieramy proces budowania społeczności we wszystkich grupach wiekowych. Stawiamy na relację z dziećmi na żywo. Dedykowana strona WSU Online: www.wolnaszkola.org.pl/online

Dla Najmłodszych proponujemy:

  • spotkania opiekuńcze z zabawami (planowanie 10.00 / Zoom)  
  • zajęcia na żywo i do odtworzenia (10.30 / Zoom)
  • Kontakt telefoniczny z opiekunami, dzieci dzwonią (11-13)
  • wybrane linki do wartościowych materiałów w sieci (materiały DYI, wirtualne spacery, muzea, ciekawostki)
  • Wspólne czytanki na żywo i do odtworzenia w domu (13.00)
  • kontakt z opiekunami, opiekunowie dzwonią (14-16)
  • Zajęcia z angielskiego na żywo (wtorki, 16.00)

Korzystamy z darmowego oprogramowania: Zoom / Google Drive / YouTube.

  1. Poranne emocje

Każdy będzie miał choć na chwilę swoją własną, niepodległą przestrzeń do mówienia. Dodatkowo myślimy o tym, że indywidualne rozmowy z nami, kadrą, mogłyby wspomóc dzieciaki w napełnianiu swoich kubeczków, dlatego modyfikujemy godziny i sposób dzwonienia. Czekamy na telefony od dzieciaków w godzinach 11:00-13:00 (jeśli na porannym ktoś nie zdążył pokazać swojej żyrafki, Kasia nie zauważyła, że trzymam książkę, a Monika nie usłyszała, że mówię cześć – ma szansę chwilę po porannym dopowiedzieć wszystkie rzeczy, które były ważne). My natomiast chcemy dzwonić do dzieciaków w godzinach 14:00-16:00 we wtorki i czwartki. Wiemy, że czasami ciężko pamiętać o godzinach dzwonienia, niektórzy czują się też zakłopotani, martwią się, że nam przeszkadzają, dlatego telefon z naszej strony może usprawnić kontakt. Nie wrzucam tego w infografikę (uaktualniona w załączniku), bo słyszymy od niektórych o gigantycznych emocjach związanych z czekaniem. Oczywiście czujcie się swobodnie w odrzucaniu naszych telefonów jeśli dziecko nie chce rozmawiać, albo cokolwiek innego.

  1. Boxy (prace trwają)

Zgodnie z tym, o czym rozmawialiśmy będziemy tworzyć paczki z rzeczami potrzebnymi do zajęć, ale też z innymi niespodziankami. Pracujemy nad tematem, chcemy przygotować je jak najszybciej, ale narazie trudno nam przewidzieć, kiedy będą gotowe do odbioru, będziemy Was na bieżąco informować, myślę że na początku przyszłego tygodnia będziemy wiedzieć. Paczki będą zawierały materiały na dwa tygodnie pracy dzieciaków. 

  1. Angielski

Miriam będzie wrzucała swoje zajęcia w każdy wtorek o godzinie 16:00.

  1. Dysk google

Przypominam o naszym dysku:

https://drive.google.com/open?id=1YxRXYglBL0PBeY4TmwdTGUzNppgKrXGM

W folderze „codzienność” stworzyłam plik „Co jest nam potrzebne na zajęcia”, abyście nie musieli scrollować schoolo, aby znaleźć listę materiałów. Jeśli chodzi o rzeczy na przyszły tydzień wrzucimy listę w piątek (postaramy się jak najwcześniej). 

  1. Zadania dnia

Szukając poza ekranowego wsparcia Waszej codzienności postanowiłyśmy dawać dzieciakom Zadania dnia. Są to aktywności, do których raczej nie potrzebują bliskiego towarzyszenia dorosłego (poza ewentualnym zdjęciem efektu), o których będziemy także rozmawiać na porannych przeglądając nasz schoolo album (zachęcamy do wstawiania tam zdjęć!).